Met de bus naar Colombia.... - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Joost Dieren - WaarBenJij.nu Met de bus naar Colombia.... - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van Joost Dieren - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Colombia....

Door: Joost van Dieren

Blijf op de hoogte en volg Joost

01 Mei 2010 | Argentinië, Corrientes

Buenos Noches vanuit Corrientes Argentinie! Ik ben jullie niet vergeten en hopelijk ben ik af en toe nog ergens in jullie gedachten te vinden. Het leven in Nederland gaat natuurlijk gewoon in sneltreinvaart door. Ik stuur jullie een ultiem kort verslag aangezien het me nog niet gelukt is om woorden te geven aan de weken die achter me liggen. Ik besef me terdege dat het erg lang geleden is sinds mijn laatste blog dus dat nieuws wel gewenst is voor enkelen van jullie. Wat ik in het kort kan melden is dat het theoretische gedeelte van de DTS voorbij is en dat met een klein uurtje het praktische gedeelte van start gaat! Met een team van 5 andere studenten verblijf ik een maand in Colombia om daar de handen bij plaatselijke kerken uit de mouwen te steken. Daarna gaan we een maand aan het werk in de hoofdstad van Ecuador! Wat we allemaal gaan doen zie ik nog wel. Ik denk dat een flexibele houding op zijn plaats is. Omdat niet iedereen een vliegticket kan betalen naar Colombia mag ik me verheugen op een busreis van 5 tot 7 dagen! Inderdaad je leest het goed. Joost komt naar alle verwachting bij aankomst met een achterwerk zo plat als een dubbeltje en met het gezicht als van een zombie de bus uit. Ik zie er naar uit om deze uitdaging aan te gaan. Het wordt waarschijnlijk een avontuur waarbij vele landschappen voorbij komen. Zodra ik in Colombia ben zal ik zoals gebruikelijk weer uitgebreid verslag uitbrengen van het nieuwe doldwaze avontuur in Zuid Amerika. Ook volgen snel nieuwe fotoimpressies. Tot snel vanuit het noorden van Zuid Amerika! Hasta luego! Joost

p.s Ik heb het vliegticket omgezet en zet naar verwachting op 11 augustus in goede gezondheid weer voet op Nederlandse bodem!

p.s. 2 Allen bedankt voor de berichten en emails. Wordt nog steeds gewaardeerd!

  • 02 Mei 2010 - 10:33

    Bart:

    mooi kort verslag Joost je bent zeker nog in onze gedachten aanwezig en vinden het erg knap dat je dit allemaal doet (ik had het wel een beetje verwacht aangezien je daar nu alleen zit en reizen in je eentje oer saai is) wordt wel tijd dat je weer in ons kikker landje terug komt je weet niet wat je ziet alles is hier ondertussen groen DE LENTE IS BEGONNEN en de eerste BBQ is al weer een feit!!!!
    Zet hem op jongen ik heb bewondering voor wat je doet!!!

  • 02 Mei 2010 - 16:32

    Lisette:

    He Joost, hehe ik dacht al, wanneer laat die jongen nou eens wat van zich horen. Mijn up date @ nog gekregen? He ik ben heel benieuwd naar je DTS adventures....dus maar tot snel! Enne gefeliciteerd met het oomschap, had niet eens meegekregen dat Sanneke zwanger was....oeps!

    Grtz vanuit een nu regenachting Nederland!

    Lisette

  • 09 Mei 2010 - 21:34

    Francien:

    Jemig: Joost! Zijn net terug van vakantie, keek in mijn agenda en dacht: hé, bijna de 11e mei. Van Dieren in aantocht... Dacht werkelijk dat je de 11e mei terug zou komen (info van jalmar). Maar niet dus. Oké: theorie in praktijk brengen: snap ik. heel veel goeds, ook daar. Tot de volgende keer.

  • 10 Mei 2010 - 09:25

    Jalmar:

    Waar Francien die wijsheid dan weer vandaan haalt? :D

    Is de bus al gearriveerd? Maak er in ieder geval maar weer een mooi avontuur van vol van indrukwekkende ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Joost

Buenos dias! Nog een kleine 8 uur en het grote Zuid-Amerika avontuur gaat eindelijk beginnen! Een avontuur waar ik sinds mijn afstuderen, een half jaarwerken en sparen al een tijd naar uit zie. Nu het zo dichtbij komt bemerk ik een mix aan gevoelens. Aan de ene kant zie ik uit naar de mooie reis die ik mag gaan maken. Wat een ontzettend mooie kans. Aan de andere kant betekent dit ook het loslaten van vrienden, familie en een tal van activiteiten. Kortom: het loslaten van mijn beschermde leventje in Nederland. De eerste zes weken van de tour door Zuid-Amerika breng ik samen door met Wouter van der Wal, mijn huisgenoot in Zwolle en tevens goede vriend. Na die weken vliegt hij terug naar Nederland en ben ik drie maand op mezelf aangewezen. Hoe dit zal gaan breng ik op deze site allemaal in verslag. Nu eerst de eerste stappen van de reis. Via Amsterdam vliegen we vanavond om 19.45 uur via Zurich naar Sao Paulo. Daar komen wij om 07.45 uur lokale tijd aan. Het hotel is geboekt dus de eerste dag verblijven we nog in luxe zoals we die in Nederland gewent zijn. Wat we daarna doen zien we in Sao Paulo wel. Dat is het mooie van 4,5 maand ultieme vrijheid! Rest mij nu om een laatste groet uit te brengen voordat de reis begint. Het ga jullie goed en tot ziens op 11 mei! Ik spreek jullie dan om jullie te laten delen in mooie anekdotes en de ervaringen die ik de komende tijd ga opdoen. Adios! Joost

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32968

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: