van hemel naar hel en weer terug... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Joost Dieren - WaarBenJij.nu van hemel naar hel en weer terug... - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Joost Dieren - WaarBenJij.nu

van hemel naar hel en weer terug...

Door: Joost van Dieren

Blijf op de hoogte en volg Joost

12 Januari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Buenos dias vanuit een zonovergoten Florianopolis! Bij het schrijven van mijn laatste bericht hadden Wouter en ik het plan om langs te gaan bij Marc Jean en zijn familie. Dit hebben we gedaan. We namen de taxi naar de buitenwijk van Curitiba en daar werden we al opgewacht door Marc. Wat volgde was een drie uur lange verfrissende ontmoeting met een fantastisch mooie Braziliaanse familie. Bij binnenkomst in zijn kleine maar gezellige woning toonde Marc gelijk zijn grote Beatles collectie. Onder genot van een lekkere pizza hadden we mooie gesprekken met Marc, zijn vrouw en twee dochters over van alles en nog wat. De tijd vloog voorbij! Gisteren ontving ik een mail van Marc wat aantoont wat een, in onze ogen, klein bezoekje kan doen met mensen. Hier een klein citaat uit zijn mail:

My family and I always think of you because you both have
left traces of joy,kindness and frienship.We will never forget
you passage in my house and hope that you both will come back
one day because you´ll always be received with opened arms.

De volgende dag wachtte ons een busreis van 4 uur naar Florianopolis. Dit grote eiland is werkelijk een plaatje! Uitgestrekte mooie stranden, rotsen, mooie vissersdorpjes en wederom mooie mensen! Gelijk na aankomst kregen we gelijk weer een leerpunt te verwerken. Zonder te weten waar ons hostel was ploften we in een taxi. een half uur later en 60 real lichter kwamen we tot het besef dat we beter de bus hadden kunnen nemen. verschil in prijs? Een slordige 53 real! Na aankomst in het hostel was het tijd om een zwembroek te kopen (eindelijk!) en de middag konden we heerlijk op het overvolle strand liggen. Brazilianen hebben de gewoonte om vooral zo dicht mogelijk bij elkaar te liggen. De zee is hier super van temperatuur en de stranden geel en zacht. Dan nu het verhaal over ons mooie avondavontuur. Na het inslaan van wat broodjes en beleg besloten we die avond te eten aan het strand. Al snel kregen we bezoek van een local genaamd Rudi, die vlak achter ons gitaar begon te spelen. Sociaal als we zijn was het contact snel gelegd. Binnen een uur zaten we met 6 mensen en binnen twee uur met 20! Wodka, cola, twee bekers en een dolle boel op het strand. Op dat moment maakte hygiene me even niet meer uit. Wat een mooie mensen! Die avond zaten we tot 2 uur op het strand.Tot dat moment waanden we ons in de hemel...

Na terugkomst in de hostel begon het echter al snel het gedeelte: hel... Ik schrijf dit op mijn blog omdat ik vind dat ik niet alleen de leuke dingen moet beschrijven, maar ook de minder leuke gebeurtenissen. Rond een uurtje of 6 werden we opgeschrikt doordat onze kamergenoot (even vooropgestelt: ik vertrouwde onze kamergenoten vanaf het begin al niet) binnen kwam met een meisje. Voor dat ik er erg in had waren ze schuin boven mij bezig sex te hebben zonder in te gaan op mijn protest. Ik besloot mijn hoofd maar onder de deken te stoppen. Tot dat moment dacht ik dat het meisje akkoord ging. Het was te bizar voor woorden wat er vervolgens gebeurde. Nadat de jongen klaar was kwam hij zelfvoldaan naar beneden om vervolgens mij te vragen of ik ook wilde! Toen ik duidelijk was dat ik dat niet van plan was vroeg hij zijn onderbuurman. Toen ben ik maar naar buiten gelopen. Later hoorde ik van wouter dat de onderbuurman vervolgens naar boven is gegaan om zichzelf boven haar te bevredigen. Jullie weten niet wat voor misselijk gevoel je krijgt als je dat hoort. Ik ben toen weer in bed gaan liggen en merkte toen hoe vier jongens het meisje van het bed af tilden. Toen merkte ik pas dat het meisjes totaal van de wereld was! Die ochtend zat ik samen met Wouter als verdooft aan het ontbijt terwijl onze kamergenoten om ons heen rustig en relaxed zaten te ontbijten. Ze deden alsof er die nacht niets gebeurd was! We besloten direct te vertrekken naar een ander hostel op het eiland. We kwamen tot de conclusie dat het meisje waarschijnlijk gedroggeerd is met alcohol of drugs en meegenomen is om vervolgens weer gedumpt te worden... Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en bemerkte dat het me verdrietig maakte en lam sloeg die dag. Alsof er een sluier over je heen ligt. We besloten voor elkaar te bidden dat dat wat er gebeurt is geen negatieve invloed op ons zou hebben. Ik merkte al snel dat ik weer bij positieven kwam. Zo bizar hoe liefdeloos en gruwelijk die jongens met een meisje om gaan. Ze weten totaal niet wat liefde is. Op dat moment besef je maar weer hoe gelukkig je bent met een opvoeding zoals ik die zelf gehad heb en dat God je leert hoe je naar meisjes dient te kijken en hoe je met ze moet omgaan. Hoe bizar hoe een super leuke avond kan omslaan in een deceptie!

Bij binnenkomst in het andere hostel in het centrum (het andere hostel was bij het strand in het noorden) merkte ik dat de sfeer hier totaal anders was. Vriendelijk, gemoedelijk, eigenlijk gewoon normaal. De afgelopen twee dagen hebben we lange wandelingen gemaakt over stranden, rotsen, langs vissersdorpjes en door de mooie natuur! Het eiland is werkelijk fantastisch. Vanmiddag wacht ons nog een lekker dagje aan het strand. Voor het eerste in dagen is het strablauw in plaats van bewolkt en regenachtig. Om 16.00 uur vandaag wacht ons een lange busreis naar Foz de Iquazu waar wij een bezoek gaan brengen aan de watervallen!

Tot slot nog een bedankje voor alle krabbels en mails! Bij het lezen zit ik werkelijk met een glimlach achter de computer. Foto´s volgen spoedig! Het ga jullie goed in Nederland!

p.s. excuses als deze blog misschien wat hard overkomt.

groet mede namens Wouter,

Joost

  • 12 Januari 2010 - 12:52

    Marleen:

    Hey Joost,

    wat een verhalen...jeetje:S. Desalnietemin heel veel plezier bij de Iquazu watervallen, een hele belevenis! Geniet van dat prachtige wonder!

    Gr. Marleen

  • 12 Januari 2010 - 13:21

    Iskandar:

    Joost,

    Tof om vanaf hier te lezen wat je meemaakt, maar de realiteit kan echt keihard zijn man.

    Het is echt nauwelijks te bevatten hoe harteloos mensen kunnen zijn zoals je kamergenoten daar.

    Gods zegen gewenst en geniet van je tijd daar.

    Grt, Isk.


  • 12 Januari 2010 - 14:25

    Wouter V:

    Hey Joost,

    Bewonderenswaardig hoe je eerlijk schrijft. Heftige gebeurtenissen man!

    Groeten Wouter


  • 12 Januari 2010 - 14:46

    Peter B:

    Tsjonge Joost, wat een gebeurtenissen. Wel echt de uitersten meteen. Ik hoop dat je sterk blijft en dat kan alleen maar door kracht van boven.
    Jij en Wouter een goede tijd bij de watervallen!

    Groet, peter

  • 12 Januari 2010 - 16:21

    Matthew:

    Heb er geen woorden voor Joossttt.... Wat je overkomen is, breng dat bij de Heer en blijf in de vreugde staan moat.. ;) Geniet ze nog daar! ben benieuwd waar je volgende verhaal over gaat.. Greetz!

  • 12 Januari 2010 - 17:04

    Lotte:

    Heftige dingen man! Ben blij dat jullie met zn tweeen zijn zodat je wat aan elkaar hebt :)

    Hier vandaag werkbespreking gehad; een zesje binnengesleept, dus die studiepunten zijn weer binnen :D

  • 12 Januari 2010 - 20:56

    San:

    Ha Joost en Wouter,

    Wow, ik hoorde het eerst al van Thijs en lees het nu met eigen ogen, wat een nare gebeurtenis zeg!
    Lijkt me erg heftig om mee te maken.
    Hopelijk kunnen jullie wel genieten en spookt het niet te lang door je hoofd.
    Take care!

    Liefs
    Sanneke

  • 12 Januari 2010 - 21:36

    Lotte:

    Broer!
    Bah wat een verhaal! Zo maak je ook minder leuke dingen mee, maar gelukkig ook een heleboel mooie en leuke dingen, zoals het eerste deel van je verhaal. :) Denk er maar niet meer teveel aan en geniet van de watervallen!
    Groeten aan Wouter!

  • 12 Januari 2010 - 22:18

    Jesse:

    Wow Joost. Ik heb in 1 adem je verhaal gelezen. Wat een anticlimax op die hotelkamer. Maar mooi om te lezen dat jullie genieten van de cultuur en het avontuur daar.
    Zo te lezen worden jullie geestelijk ook voldoende verrijkt! ;)

    Veel zegen voor jou en wouter!

  • 13 Januari 2010 - 10:54

    Anita (krinhuis):

    Wooh wat een heftig verhaal over die jongens!! Bij het lezen al niet goed van te worden!
    Heb net even alle verhalen gelezen, het klinkt verder echt super!!
    Geniet ervan en doe voorzichtig!:)

    Liefs,
    Anita

  • 13 Januari 2010 - 12:58

    Mascha:

    Hey Joost,
    Bah wat een naar verhaal! Wat kunnen mensen elkaar toch aandoen! Verschrikkelijk. Ik hoop dat je het snel weer van je af kunt zetten en weer lekker kan genieten.

    Denk er aan hè, zwembandjes om de watervallen ;-)

    Knuf, Mas

  • 13 Januari 2010 - 13:20

    Eisse:

    Jo Jeasten,

    Heftig jongen. Doe rustig aan.
    Moi

  • 13 Januari 2010 - 14:15

    Willemien V/d Worp:

    Hee Joost!
    Wat een heerlijk idee zeg dat het daar nu gewoon 27 graden is! Paar week geleden zat je nog gewoon midden in de sneeuw! Gaaf ook om allemaal mensen te ontmoeten.
    Maar tegenlijk wat een verschrikkelijke gebeurtenis. Knap van je dat je dit verhaal openbaar maakt!
    Geniet van de tijd daar!
    Groetjes, Willemien!

  • 13 Januari 2010 - 18:10

    Lotte&Elwin:

    Jullie zijn wel bleekjes vergeleken bij jullie nieuwe ''amigo's''
    ff de zon in jongens! :D

  • 13 Januari 2010 - 18:42

    Hanneke:

    whaah, wat een situaties...
    leerzaam hoor zo'n reisje..
    Geniet vooral van alle mooie dingen, en laat die andere leerzaam zijn!!

    Ben is trouwens vet mooie gast!! we zijn je dankbaar dat je ons met Ben opgezadeld hebt!!

    Groetjes

  • 13 Januari 2010 - 21:40

    Elsa:

    Ik krijg een brok in mijn keel en word misselijk.. zucht. Wat een rare wereld zeg.. :S

  • 14 Januari 2010 - 11:59

    Agnes:

    Hai Joost,
    dit is het eerste verslag dat ik nu lees, maar het is ook niet mis wat je hebt meegemaakt, dat dat nu net moest gebeuren. Ik hoop dat je er samen met Wouter goed over hebt kunnen praten en bidden en dat het op zijn plek mag komen in jullie zelf. Voor nu... shalom...en straks ook weer genieten.
    Groet,
    Agnes

  • 14 Januari 2010 - 12:34

    Sjoerd:

    Broeder,
    Heftige dingen man, confronterend ook.
    Voor de rest: doe rustig aan, drink er eentje op mij, dan drink ik er een op jullie.
    Mazzel

  • 15 Januari 2010 - 12:32

    Emma:

    Misselijkmakend is echt het eerste wat ik bedenk. Pff!

    Succes en geniet des te meer van de mooie dingen..

  • 18 Januari 2010 - 14:57

    Nelleke:

    He Joost en Wouter,
    wat een indrukwekkend verhaal. heel bijzonder hoe jullie met zoiets heftigs omgaan.
    wat een tegenstelling om dan op een zonovergoten strand te liggen.
    ik wens jullie heel veel wijsheid, geniet van alle blessings die jullie in ontvangst mogen nemen,
    groetjes Nelleke!

  • 11 Februari 2010 - 18:12

    Annemieke:

    pff... heftig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Joost

Buenos dias! Nog een kleine 8 uur en het grote Zuid-Amerika avontuur gaat eindelijk beginnen! Een avontuur waar ik sinds mijn afstuderen, een half jaarwerken en sparen al een tijd naar uit zie. Nu het zo dichtbij komt bemerk ik een mix aan gevoelens. Aan de ene kant zie ik uit naar de mooie reis die ik mag gaan maken. Wat een ontzettend mooie kans. Aan de andere kant betekent dit ook het loslaten van vrienden, familie en een tal van activiteiten. Kortom: het loslaten van mijn beschermde leventje in Nederland. De eerste zes weken van de tour door Zuid-Amerika breng ik samen door met Wouter van der Wal, mijn huisgenoot in Zwolle en tevens goede vriend. Na die weken vliegt hij terug naar Nederland en ben ik drie maand op mezelf aangewezen. Hoe dit zal gaan breng ik op deze site allemaal in verslag. Nu eerst de eerste stappen van de reis. Via Amsterdam vliegen we vanavond om 19.45 uur via Zurich naar Sao Paulo. Daar komen wij om 07.45 uur lokale tijd aan. Het hotel is geboekt dus de eerste dag verblijven we nog in luxe zoals we die in Nederland gewent zijn. Wat we daarna doen zien we in Sao Paulo wel. Dat is het mooie van 4,5 maand ultieme vrijheid! Rest mij nu om een laatste groet uit te brengen voordat de reis begint. Het ga jullie goed en tot ziens op 11 mei! Ik spreek jullie dan om jullie te laten delen in mooie anekdotes en de ervaringen die ik de komende tijd ga opdoen. Adios! Joost

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 32991

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: